Doğa içerisinde uzun bir zaman geçirmek zorunda kalan kişiler, diğer barınaklara göre daha alanı geniş olan ve ısınma imkanı olan ve hava şartlarına göre daha uyumlu barınakları tercih etmek ve doğada uzun süreli barınak yapmak gerekir.

Uzun Süreli Barınakların Farklılığı Nedir?

Uzun bir zaman kalınacak ise barınağın yaşamaya elverişli büyüklükte olması gerekmektedir.

Hava şartlarının her türlü olumsuzluğuna göre yani kar, yağmur ya da rüzgar gibi durumlara dayanabilecek ve bunlardan etkilenmeyecek özelliklere sahip olmalı ve koruma sağlamalıdır.

Soğuk hava şartları düşünülerek ya da bulunulan yer soğuk ise ısınma imkanının sağlanabileceği bir yer olmalıdır.

Doğa ortamında uzun bir zaman geçirecekseniz kalma şartlarını uzun süreli barınak şartlarına göre düşünmeniz gerekir.

Uzun Süreli Barınak Nasıl Yapılmalıdır?

Barınak yapımı çok farklı malzemelerle sağlansa da en dayanıklı, en kullanışlı malzeme yine de ağaçtır. Ağacın kullanımı, seneler öncesine dayanmaktadır. Öyle ki teknolojinin gelişimi öncesine kadar insanlar, farklı malzemeler bilinmeden önce bile sadece ağaçlardan faydalanarak kendilerine ev yapıyorlarmış. Bu nedenle ağaçlar belki insanların en uzun yaşayabileceği barınakların başında yer almaktadır. Zaten düşünülecek olursa doğa dendiği zaman içerisinde ağaç bulunan ortam akla gelmektedir.

Ağaçların kullanılarak barınak yapılabilmesi için ilk önce evin sağlam durabilmesi için ağaçları direk olarak kullanmakla işe başlayabilirsiniz. Böylece barınağınız hem sağlam hem de kolay oluşur. Bu nedenle de ağaçların sık ve bol olduğu yerler tercih edilmelidir.

Bu mantık çerçevesinde yapılacak barınak için belli bir dizilime sahip ağaç gurubu bulmak çok önemlidir. Bulunacak ağaçların dizilişine göre barınağın şekli belirlenecektir. Diktörtgen, üçgen, çokgen gibi… Bunun için gerekli olan çatının, dik olarak yapılabilmesi açısından barınak ortasında birkaç ağacın da yer almasıdır.

Barınağın ne kadar büyüklükte olacağı ise tamamı ile bizimle ilgili bir karardır. Fakat barınağın büyük olması durumunda sütun olarak kullanılacak direklerin arttırılması gerekebilir. Fazla sütün gerekirse barınağın sağlam olması için yarım metre kadar zeminin kazılarak direklerin oturtulması da çok önemlidir. Böylelikle barınak her türlü zorluğa dayanabilecek güçte olacaktır.

Arkadaşlarınla Paylaş
Önceki İçerikKampımızdan Fotoğraflar
Sonraki İçerikTrekking Nedir, Nasıl Yapılır?
Doğayı seven biri olarak doğayı çıktığımda yaşadıklarımı, tecrübelerimi sizlere aktarıyorum..

4 YORUMLAR

  1. Dün bu konuda survival doğada hayatta kalma tarzında bir kaç belgesel izledimha4ika barınaklar yapıyorlar. Hayran kaldım biraz teknolojidende yararlaniyorlar tabiki 🙂

  2. Çok hoşuma gitti bu barınak işi 🙂 Kuşlar gibi yuva yapılıyor sanki 🙂 Güzel paylaşım 🙂 Görseller de efsane 🙂

  3. Bi keresinde 2 – 3 arkadaş toplaşıp bi izci gibi takılalım dedik. Sadece çanta ile gittik yiyecek felan. Daha sonrasında çadır yapmayı bilmiyoruz google bakalım dedik adam kıllı çıkmadı keşke bu site daha önce karışmıza çıksa idi daha iyi olurdu. Mükkemmel içeriklere sahip ve tek kategori altında

  4. Arkadaşlar ile çılgınca birşeyler yapmak istiyoruz aslında bu yazınız üzerine biryere gidip barınak kurmak kafama yattı hadi hayırlısı 😀

CEVAP VER

Lütfen Yorumunuzu Giriniz
Lütfen isminizi giriniz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.