Uzun zamandır içerik girememiştim. Fırsattan istifade birkaç kelime karalamak istedim. Sanırım bu yazı da tam nokta atışı olacak gibi duruyor. Doğa kanunları hakkında sizlere birkaç bilgi aktaralım.

Doğa Kanunları Nedir?

Tahmin edersiniz ki yazılı olarak böyle bir kanun ve kanunlar yok. Bunlar gelenek, görenek ve yetişme tarzı ile alakalı kanunlar. Yetiştiğiniz çevre, doğayla olan ilişkiniz bu durumu belirleyen etkenler. Yani biraz atadan kalma bilgiler, biraz kendi mantığınız ve birazda genetik bilgiler olarak nitelendirebiliriz.

Doğa kanunları yazı olmadığı için aslında insanların birçoğu bu kanunları bilmez. Bu sebeple biraz araştırma biraz da kalıtımsal olduğunu söylemek yanlış olmaz. Yani 10 yaşındaki bir çocuk doğaya çıkıp orada ne yapıp ne yapmaması gerektiğini bilir. Çünkü doğayı seviyordur. Çünkü doğada rahattır. Sağa sola koşup oynayabilir, üstünü kirletebilir. Şehirde alamadığı oksijeni misliyle orada alır.

Bir düşünsenize çok güzel bir dere kenarında yine çok güzel bir dağ eviniz var. Orada mutlusunuz. Gündüzleri dışarıda vakit geçiriyorsunuz akşamları da evinizde kitabınızı okuyorsunuz. Var mı bundan daha güzel bir şey. Ama bir gün o bölgeye piknikçiler veya kampçılar geliyor. Yiyorlar, içiyorlar, gürültü yapıyorlar. Hadi buraya kadar sorun yok. Sonuçta doğa herkesin ortak kullanım alanı. Fakat giderken çöplerini orada bırakıyorlar.

hadi size bir soru. bu durumda ne düşünürsünüz?

Doğaya Sahip Çıkalım

Evet. Gelecek nesile, çocuklarımıza, torunlarımıza bir miras bırakmak istiyorsak doğaya sahip çıkalım. Çünkü onların yaşaması için üretilecek oksijeni doğa, orman sağlamakta. Onların sağlığı için doğaya sahip çıkalım. Şimdi diyeceksiniz ki nasıl sahip çıkalım, nasıl koruyalım? Yahu bundan kolay ne var güzel kardeşim.. Sen doğayı koruyacaksın, oda seni koruyacak. Ne kadar çok değer verirsen o kadar çok karşılık alırsın doğadan. Asla yarı yolda bırakmaz seni.

Bugün dünyanın herhangi bir yerine doğada yaşam için gidin. Doğada kamp yapmak, doğadaki insan olmak sizi daha iyi yapacaktır. Fakat burada yazılı olmayan ama hemen hemen hepimizin bildiği doğa kanunları ile gidin doğaya. Hem kendimiz hem de gelecek nesil için doğaya gidin ve doğayı koruyun.

Birşey Olmaz Deme

Asla bir şey olmaz demeyin. Şöyle son yıllarda yaşanan iklim değişikliklerine bakın. Ne görüyorsunuz? Ben söyleyeyim. Artık hiçbir mevsim kendi zamanında yaşanmıyor. Bir taraftan kutuplar eriyor. Bir taraftan da 30 derece olması gereken yer 50 derece sıcaklık ile kavruluyor. Bu sebeple Doğa Kanunları çok önemlidir.

Gördüğünüz zaman uyarın. Çocuklarınızı bilinçlendirin. Doğa biziz. Doğa bizim için bir kaynaktır. Eğer bir kaynağı doğru kullanamaz isen bir gün tükenir ve yetemez hale gelir. O zaman olacakları düşünün. O zaman olacakları çevrenize aktarın. Henüz vakit varken doğaya sahip çıkalım. Yok olmasına, yok edilmesine izin vermeyelim. Bugün buna izin verirsek yarınımız olmaz..

2 YORUMLAR

  1. Aynen öyle dünya yaşlanıyor ve kürsel ısınmayı yavaşlatacağımıza hızlandırıyoruz. Nefes alamayacağımız bir dünya bizleri bekliyor. Ciğerlerimizi ormanlarımızı yok ettiğimiz sürece. Dünya’nın ömrü uzun sürmez. Şuan ki nesil bunu umursamaz ise ileri ki nesiller için çok geç olacak. Ben ozamana kadar ölürüm gerisi düşünsün kafasında herkes.

  2. İnternrail Türkiye grubuna üye ve sürekli gezip dolaşmayı kamp yapmayı seven birisi olarak söylüyorum sonuna kadar haklısınız. Doğal alanlarımızı kısıtlayarak ağaçlarımızı yeşil alanlarımızı yok ederek aslında bir nevi kendi hayatımızı bitiriyoruz.

CEVAP VER

Lütfen Yorumunuzu Giriniz
Lütfen isminizi giriniz